Rychlý kontakt: +420 608 323 025
Najdi Elektrosaura aneb ekologie do výuky
Zařadili jsme v 7. B v rámci hodiny zeměpisu environmentální téma – třídění a recyklaci elektra. Použili jsme metodiku vzdělávacího programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět.
Plněním osvětového úkolu se žáci pustili do pátrání po starých, nepoužívaných nebo nefunkčních elektrospotřebičích ve svých domácnostech. Měli za úkol doma vyhledat a vyfotit nejstarší elektrospotřebič – tzv. Elektrosaura.
V dalších aktivitách se děti zamýšlely nad vlastním chováním a nad tím, jak k vysloužilým elektrospotřebičům přistupují doma v jejich rodinách, dozvěděli se informace o pravidlu 6R vedoucímu ke snížení spotřeby a množství odpadu, o významu zpětného odběru elektra a o recyklačním koloběhu vysloužilého elektra. Z programu Recyklohraní nám přišlo poděkování za splnění tohoto osvětového úkolu. Vážíme si toho.
Žáci 3.B se zapojili do plnění úkolu programu Recyklohraní.
Naším úkolem bylo zjistit, jak naše vlastní chování ovlivňuje změnu klimatu. Nejdříve jsme si vysvětlili pojmy uhlíková stopa a klima. Zhlédli jsme zajímavá videa. Společně jsme si vypočítali uhlíkovou stopu celé naší třídy. Diskutovali jsme nad tím, jak můžeme pozitivně ovlivnit svou spotřebu a tím snížit svou uhlíkovou stopu. Plnění projektu nás velmi bavilo, uvědomili jsme si především že i na jednotlivci záleží, každý může pomoci!
Zapojili jsme se s našimi žáky do plnění osvětového úkolu programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět.
Tento recyklační program, do kterého je naše škola přihlášena, podporuje environmentální výchovu na školách a prohlubuje znalost žáků v oblasti předcházení, třídění a recyklaci odpadů. Rozvíjí vztah dětí k životnímu prostředí formou her, praktických činností, projektů a přímou účastí na sběru baterií, cartridgií a drobného elektra. Plnění úkolů přináší škole body do celoroční hry a na konci roku jsou aktivní školy odměněny.
Žáci z 5. A s p. učitelkou Fajtovou se proměnili v Robinsony a Robinsonky a vytvořili Vzkaz v láhvi. Bylo to poselství, které mělo přinášet zprávu o tom, jak s ohledem na životní prostředí máme správně zacházet s plastovými obaly, jak a proč je třídit a jak se recyklují. S touto problematikou se děti seznámily v naučném videu a prodiskutovaly téma s paní učitelkou. Poté se pustily do tvorby a pod jejich rukama vznikly moc pěkné komiksy. Posuďte sami.
Doprovodný pokus se sešlapáváním lahví v rámci hodiny fyziky si zase vyzkoušeli osmáci s p. učitelem Očkayem. Zjistili, i díky výpočtům, že když nebudeme láhve sešlapávat, sběrné nádoby se musí častěji vyvážet, což přináší větší nároky na dopravu, potažmo pohonné hmoty, a to způsobuje vyšší produkci skleníkových plynů.
Pochvalu, které zaslalo Recyklohraní škole, patří všem zapojeným žákům a učitelům za kreativitu a aktivní přístup.
E-mail: info@zs-brezova.cz