Rychlý kontakt: +420 608 323 025
V úterý 22. 4. 2025 byl na naší škole projektový Den Země, který se věnoval velmi důležitému tématu – plýtvání potravinami. Cílem bylo nejen se o tomto problému dozvědět víc, ale hlavně si uvědomit, jak se každý z nás může podílet na jeho řešení.
Program byl pestrý a zábavný. Na úvod jsme zhlédli několik krátkých videí, které jsme společně okomentovali. Následovala běhací hra, při které jsme si formou pohybu a týmové spolupráce zopakovali základní informace o potravinách a způsobech, jak s nimi nakládat šetrněji. Následně jsme vyplňovali tajenku, která nám odhalila důležité heslo související s dnešním tématem.
Každý z nás měl také za úkol vytvořit svých pět pravidel, jak s potravinami neplýtvat. Zamýšleli jsme se nad tím, co doma můžeme změnit, jak lépe plánovat nákupy, skladovat potraviny nebo využívat zbytky.
V mezičase jsme měli možnost se podívat na živou kozu, kterou k nám přivedl otec naší kolegyně, Mgr. Hany Levové, a zároveň nám o ní poutavě vyprávěl. Dozvěděli jsme se něco nového o jejím chovu i o tom, jak může být součástí udržitelného způsobu života.
Celý den byl inspirativní, poučný a zároveň velmi zábavný. Odnesli jsme si nejen nové znalosti, ale i chuť dělat věci lépe – pro sebe, pro ostatní i pro planetu.
Dnes jsme se s dětmi vydaly na keramiku, kde jsme se pustily do glazování výrobků, které jsme si vytvořily před třemi týdny. Každý si pečlivě vybral barvy a s velkým nadšením se pustil do práce. Atmosféra byla pohodová a tvořivá – děti si to opravdu užily.
Hotové výrobky nám v dílně vypálí, a už teď se všichni těšíme, až si je příští týden vyzvedneme. Bude krásné vidět, jak se proměnily po finálním výpalu!
V rámci projektové výuky v předmětu přírodověda jsme se zaměřili na oběhovou soustavu. Cílem bylo, aby žáci nejen teoreticky pochopili, jak naše tělo funguje, ale také si prakticky ověřili, jak jednotlivé části oběhové soustavy spolupracují. Žáci si rozdělili úkoly a ve skupinách vytvořili obraz lidského těla se zaměřením na srdce a cévy. V rámci projektu si také vyzkoušeli prezentovat své výsledky ostatním, což rozvíjelo jejich komunikační a prezentační dovednosti. Projektová výuka ukázala, že učení o oběhové soustavě může být nejen zábavné, ale i efektivní, protože žáci aktivně pracovali s informacemi a vzájemně se učili.
Ponožkový den je akcí, která má zvýšit povědomí o Downově syndromu. Tento den se ve školách připomíná nošením různobarevných, nepárových ponožek, které symbolizují jedinečnost každého člověka. Cílem je podpořit porozumění a respekt vůči lidem s tímto genetickým postižením. Žáci se účastní aktivit, které pomáhají rozvíjet empatii a zlepšují integraci lidí s Downovým syndromem do společnosti.
Dnes jsme s našimi žáky strávili krásné dopoledne na keramické dílně, kde jsme společně vytvořili velikonoční zajíčky. Všichni se nadšeně pustili do modelování z hlíny a pod vedením lektorky se začali postupně učit základní keramické techniky. Každý si vytvořil svého zajíčka. Děti si užily spoustu legrace a zároveň rozvíjely svou kreativitu a jemnou motoriku.
Ve škole jsme se s dětmi pustili do pěstování rajčat. Každé dítě dostalo semínka, která jsme společně zasadili do květináčů. Vysvětlili jsme si, jak rajčata rostou a co vše potřebují k růstu – sluneční světlo, vodu a vhodnou půdu. Děti se aktivně podílely na zalévání a péči o rostlinky, a tak si nejen procvičily své vědomosti o rostlinách, ale také se naučily trpělivosti a odpovědnosti za jejich péči. Sledujeme, jak naše rostlinky rostou, a těšíme se na první úrodu!
S dětmi jsme se učili o dýchání pomocí přístrojů Vernier, které měřily koncentraci kyslíku a oxidu uhličitého. Děti vytvářely hypotézy o tom, jak se tyto hodnoty mění v závislosti na aktivitách v místnosti a čase. Zjistily, že vysoká koncentrace oxidu uhličitého může způsobovat únavu, bolesti hlavy a nesoustředěnost. Sami došly k závěru, že pravidelné větrání je klíčové pro zajištění našeho zdraví, čerstvého vzduchu a dobré pohody v místnostech.
E-mail: info@zs-brezova.cz